August 16, 2010

Kes Hina Islam di FB

I got an email from eda about Salleh Gregory Samsa. My heart skipped a bit when i the read it.


Astaghfirullah..sanggup dia cakap camtu..Being a free thinker is one thing, but insulting your own religion? Memangla,aku pon xdela baek sangat,but dia xpercaya dengan mati ke? Dia tau tak yang mati tu pasti? Tak pernah ke terlintas di otak dia yang sangat kreatif berfikir tu yang apa akan jadi selepas kita mati? Reading the email made me realize that there are people out there yang dah jauh terpesong dari landasan Islam. Sampai sanggup menghina agama sendiri dengan carutan2 yang pada aku,sangatla melampau.

Salah siapa? Salah ibu bapa?Salah guru? Salah sekolah? Salah media massa yang sangat open skrang nie? ataupun salah diri si polan tu sendiri? Pada aku,semua orang perlu sedar skarang nie yang Islam di dunia sekarang makin tertindas,bukan dengan orang laen,dengan penganut agama Islam itu sendiri.

Ibu bapa,pantaulah anak-anak anda. Perhatikan dengan siapa mereka berkawan,apa yang diorang tengok, hiburan diorang. Memangla bukan salah parents 100% but asuhan pertama bermula dari rumah. Bekalkan diorang dengan didikan agama yang betul. Kalo kita terus biarkan anak-anak kita camni,siapa nak doakan kita bila kita dah dalam kubur nanti? siapa nak doa utk kurangkan seksa kubur kita nanti? Apa kita nak jawab kalo Tuhan tanya kita nanti?

Bila pikir2 pasal hal camni,aku takut. Camne la nak besarkan anak nanti? Dunia skang pon dah camni,lagi 10 15 tahun? ish..takut.

Guru,didiklah anak murid kita seikhlas mungkin. Berikan perhatian sikit apa yang anak2 murid kita cakap.Kadang2 kita boleh detect diorg nie dh start mengong..Cuba la sedaya upaya.

Kawan2,tengokla kawan korang. Salleh nie dah jd maken bermaharajalela sebab ade kawan2 sehidup semati yang menyokong dia dari belakang. Agak2 nanti kalo dh kat 'sana' kawan2 dia back up dia lg x? Nasihat la kawan korang. Jangan pulak korang g hasut dia lg..nak kena lempangla tu.

Dan untuk Salleh, insafla dik.cukup2 la tu. Pikirla dosa pahala.. Kalo awak free thinker,just keep it to urself. Tak perlu utk menyuarakan pendapat anda dengan lantang..Its all about respect..

Same2la kita berdoa utk diri kita,family kita, anak2 kita agar Allah sentiasa melindungi kita daripada kesesatan, jangan lah terbalikkan hati-hati kami.Lindungila kami dari azab api neraka..Amin.

0 comments:

Post a Comment

 
;