January 30, 2012

Nur Aisyah Zulaikha - part 2

ok..cik Aisyah kite dah titon..so bleh la curik2 berblog sekejap..hee..

6++pm - bila nurse bawak masuk Aisyah,letak kt tangan aku..memang meleleh jgk la air mata ibu ni*chewah*. sape xsedey beb,bergadai nyawa ni nak lahirkand ie,last2 dpt jgk pegang n peluk cium.terharu.huuu..mase tu la 1st time try bg bf kt Aisyah. Aisyah ni mcm dah practice je dlm perut,trus latch on.terer tu.hee.

Ha,ni lg 1 masaelah yg aku hadapi(skema) mase nak bf Aisyah. kekok mmg kekokla sbb 1st time,luke2 tu sume bende bise utk mase sbulan pertama tu. everytime nk bf rase mcm nak g perang..tarik nafas dlm2,position kasi comfortable,kasi suap sama Aisyah. sakit die..ya Allah..Tuhan je tau. Seb bek ade encehk suami yang senantiasa di sisi menenangkan aku yang dah berkerut2 muka thn sakit. bayangkanla,dah la luka,susu plak xbape nka kuar,Aisyah pnye isap susu sket pnye kuat n kerap..hmm..luka baru nak baik,terkopek balik.wah..sedap gitu =S


Bsalin Cesarean ni mmg sakitla esp time nak bangun,nak batuk,bersin,ketawa nak ckp kuat2 pon sakit.dalam sbulan tu brla aku brani dok bawah, batuk sket2.huu. dah la ubat bius tu menimbulkan perasaan batuk, apelagi batuk cam segan2 jela..ehem ehem..

First few weeks tu mmg mencabar,sangat mencabar. Malam nak tidur lene hbs mmg xdapatla.Aisyah pulak siang tido habis,orang bertukang sebelah die pon die xkan bangun.tp malam,ahahai..aku nek katil pon die bukak mate.Aisyah Aisyah.. Aisyah menyusu plak setiap sejam stengah,terpaksela aku duduk susukan die.nak susukan sambil baring xbrani..sbb Ibunda slalu pesan.."jgn susu sambil brg mi, kang ko ngantuk terhempap anak ko kang'..ook..aku takut.

Aku mmg berazam nak susuakan Aisyah sampai umur beliau 2thn,InsyaAllah..tp aku de sket masaelah,susu xbape byk.jadi kais pagi mkn pagi..tp aku xkan stop cube smpi Aisyah 2thn.hee..aku terjumpa info ni pasal GANJARAN ALLAH UTK IBU2 YANG MENYUSUKAN ANAKNYA..

Baginda Rasulullah SAW mengkhabarkan pada para ibu :

‘ Bagi hisapan pertama susu ibu kepada anaknya, si ibu mendapat ganjaran laksana ia memberikan nyawa kepada seorang manusia ‘

‘Setiap titisan susu ibu itu akan diganjari dengan satu pahala’

Rasulullah SAW turut memberi amaran keras pada para ibu yang tidak menyusukan anak mereka tanpa alasan yang kukuh contohnya jika si ibu khuatir jika hilang kecantikannya jika menyusu badan. Baginda menceritakan bahawa baginda melihat beberapa orang wanita yang dadanya digigit oleh ular-ular. Apabila ditanya, baginda diberitahu bahawa  wanita tersebut adalah wanita yang tidak menyusukan anak mereka.


Sebab tula sedaya upaya aku akan menyusukan Aisyah.mmg xdinafikan byk dugaan..dgn susu xckp,orang ckp2 lg,penyakit M lagi.haih.saba jela..

Tp alhamdulillah,Aisyah anak yg senang nak dijaga.xde masalah.nanges2 tu biasela.tp stakat ni Aisyah xpenah susahkan ibu abah die.bwk g jalan pon gembira je.hee..skang ni Aisyah tido malam xde masalah,tido siang pon k je.Just adela kadang2 mood die tu tuka sket nak berdokong je keje.tp other than that,ok.harap2 Aisyah akan terus baik camni sampi bile2 hehe..InsyaAllah..

Cik Aisyah kt Batu Feringghi

i Love u baby =))


=)

3 comments:

Azlan Strider said...

wah..tatau plak sharmi ade blog..hehehe..by the way pro desciption tu dah bleh tukar..bukan mummy to be dah...hehehe..

Regards,
-Strider-

Julia Mahir said...

Aisyahhhhh wait for Aunty Nonoi~~!!

amie said...

Eh,xtuka lg eh?baek..akan ditukarkan..

Noi..cptla. anak aku dh blh jln dh ni.hahah

Post a Comment

 
;